Stäng

Vanliga frågor

Frakt och leverans

Hur lång tid tar det innan ni skickar mina saker?
Vi skickar senast första vardagen efter att du beställt. Beställer du på morgonen eller förmiddagen hinner vi oftast skicka samma dag.
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ.
Lättare saker skickas som brev med Postnord och då börjar fraktkostnaden på 29kr och ökar sedan med vikten. Tyngre paket kostar 49kr och dessa skickas med Postnord till valfritt ombud, du kan själv välja postombud i kassan. Vid köp över 599kr bjuder vi på frakten. Genom att lägga till varorna du vill köpa och sedan gå till kassan kan du enkelt se de olika fraktalternativen och vad de kostar.


Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi använder Klarna Checkout som erbjuder faktura, kortbetalning, kontokredit eller direktbetalning via bank.
Jag har en fråga om min faktura?
Det enklaste är att kontakta Klarna som hanterar våra betalningar. Klarnas kundtjänst når du på 08-120 120 10, info@klarna.se eller

www.klarna.se/kundservice


Du kan även göra mycket själv med dina fakturor, såsom att förlänga betaltiden eller frysa fakturan vid eventuell retur, detta gör du via Mitt Klarna som du hittar här:

Mitt Klarna

Varför har jag inte fått någon faktura?
Fakturan mejlas i samband med att vi skickar din order. Om fakturan inte dykt upp i inkorgen inom några timmar, kolla gärna i mappen för skräppost. Hittar du fortfarande inte fakturan kan du alltid logga in till "Mitt Klarna" och se dina aktuella fakturor. Mitt Klarna hittar du här:

Mitt Klarna



Returer och reklamation

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Kontakta oss och meddela att du vill göra en retur innan du skickar tillbaka några varor. Meddela vilken eller vilka produkter det gäller samt ordernummer.

Kontaktformulär
info@pyhobby.se

Vid godkänt returärende skickas varorna till:
PY Hobby
Bildhuggarevägen 31
302 77 Halmstad

OBS! Skicka med din packlista eller skriv ditt ordernummer på en lapp och skicka med din retur.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss, enklast via e-post info@pyhobby.se eller via vårt

kontaktformulär

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid pyhobby.se för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.


Handla i butiken

Hur gör jag för att ta bort en vara från varukorgen?
I kassan kan du ta bort produkter du inte önskar beställa, till höger om produktens namn finns en liten papperskorgsikon, klickar du där tas produkten bort från din varukorg.


Övrigt

Har ni en fysisk butik?
Nej, vi har ingen fysisk butik. Vi har vårt lager (i Halmstad) där man kan komma och hämta sin order.


Handla i butiken

Hur gör jag för att ta bort en vara från varukorgen?
I kassan kan du ta bort produkter du inte önskar beställa, till höger om produktens namn finns en liten papperskorgsikon, klickar du där tas produkten bort från din varukorg.


Handla som företag eller kommun

Jag ska handla åt en kommunal verksamhet, hur fungerar det?
Inga problem. Överst i kassan klickar du på "Ändra till företag eller kommun". Vid steg "3. Slutför ditt köp" klickar du sedan på fliken "faktura 30 dagar - Endast för kommuner". Då kan du fylla i separata leverans- och faktureringsadresser, samt eventuell orderreferens.

Din varukorg

Varukorgen är tom
0 st 0 kr
Till kassan >>
✓ 30 dagars öppet köp
✓ Snabb leverans
✓ Fri frakt över 599 kr